Nieuws / 21 december '18 / Vlaardingen

Afscheid van de Rode Wethouder

ROOD Vlaardingen heeft geheel in stijl afscheid genomen van wethouder Arnout Hoekstra. Met muziek, fakkels en een spandoek hebben we hem bedankt voor zijn werk en zijn inzet voor onze groep.

Gisteravond was de afscheidsreceptie van Arnout Hoekstra bij de gemeente Vlaardingen. Arnout heeft vorige maand zijn ontslag als wethouder aangeboden en is nu lijsttrekker voor de SP bij de Europese verkiezingen. De gemeente Vlaardingen heeft een vakkundig bestuurder verloren die zich met hart en ziel inzette voor zijn werk. Arnout is een voorbeeld van een politicus die ondanks zijn positie niet zijn idealen, ideologie of verbinding met de wijken heeft verloren.

De afgelopen periode hebben wij van dichtbij meegemaakt hoe Arnout ook zich ten volste heeft ingezet voor het opzetten van deze ROOD groep en ons is blijven ondersteunen. Als ROOD Vlaardingen hebben we dan ook ontzettend veel respect voor Arnout en zijn we blij dat we hebben kunnen profiteren van zijn kennis en kunde de afgelopen periode. Om onze dankbaarheid aan Arnout te tonen en om knallend afscheid te nemen van de 'Rode Wethouder' hebben we gister bij de afscheidsreceptie als ROOD Vlaardingen een klein feestje gebouwd. Zie de video voor een kleine sfeerimpressie.

Gelukkig hoeven wij als SP en ROOD Vlaardingen geen afscheid te nemen van Arnout. Hij zal in Vlaardingen blijven wonen en zich in blijven zetten voor de afdeling. Wij kijken er naar uit dat Arnout ons zal blijven helpen in onze strijd voor een eerlijker Vlaardingen.

Arnout, veel succes gewenst in jouw komende strijd tegen de uitbuiting van het kapitalisme in Brussel. Je kan op ons blijven rekenen!