Nieuws / 29 augustus '19 / ROOD Zwolle

Introductieweek Zwolle 2019

Dinsdagavond stonden wij in de stad voor de introductieweek van studerend Zwolle. We stonden er met een huisje om met beginnende studenten in gesprek te gaan over studentenkamers. Er is namelijk een groot tekort als het om studentenkamers gaat, maar ze zijn ook nog eens belachelijk duur! Veel kamers zijn klein en/of slecht onderhouden. Voor huisbazen is het natuurlijk helemaal niet moeilijk om wat meer voor kamers te krijgen, aangezien er zo'n groot tekort is. Als jij de kamer niet wil, omdat het te duur is, dan zijn er nog 10 anderen na jou die het wel willen betalen.

De meeste studenten die wij spraken, zeiden dan ook dat ze er nog niet over nagedacht hadden om op kamers te gaan, omdat het zo duur is. Natuurlijk is het dan makkelijker om nog even bij je ouders te blijven wonen, ook al moeten sommige studenten dan even wat langer reizen. We spraken ook een paar studenten die al wel op kamers wonen. Deze studenten moesten dan wel toegeven dat de kamers toch duurder waren dan nodig was. Gemiddeld betalen studenten zelfs wel 100 euro per maand te veel voor hun kamer. Dit moet natuurlijk veranderen en wij als ROOD gaan daar een stokje voor steken!

Binnenkort organiseren we met ROOD Zwolle ook een filmavond in het thema van wonen. Na gezellig een film te kijken, kunnen we dan met elkaar in gesprek over huidige woonsituatie(s) met een lekker biertje!