Nieuws / 15 februari '19 / ROOD Zwolle

​ROOD krijt tegen de Nashville verklaring

ROOD Zwolle was op vrijdag, 19 december, in Rotterdam, samen met ongeveer 150 anderen. We stonden met elkaar voor het hoofdkantoor van de SGP om te protesteren tegen de Nashville verklaring.

In de Nashville verklaring wordt genoemd dat het christelijk huwelijk een levenslang verbond zou moeten zijn tussen één man en één vrouw. Aanhangers van de verklaring zeggen dat het geen anti-homodocument is, maar ze zeggen wel dat het hebben van een homoseksuele relatie niet is hoe God het heeft bedoeld.

Op de avond dat we in Rotterdam waren, hebben 3 mensen uit de LHBTQIAP gemeenschap hun verhaal gedeeld en hoe zij deze verklaring ervaren. Veel liefde werd gedeeld en mensen werden aangemoedigd vooral zichzelf te blijven: samen staan we sterk.

Na de verhalen gedeeld te hebben, werd er muziek aangezet en zijn we gezellig met elkaar gaan stoepkrijten voor de deur van het SGP hoofdkantoor. De leukste tekeningen werden gemaakt, maar het was vooral mooi dat mensen het fijn hadden met elkaar en dat we samen onszelf mochten zijn.