Nieuws / 26 januari '18 / ROOD Zwolle

ROOD Zwolle in gesprek met jongeren

Afgelopen donderdag avond was ROOD Zwolle weer te vinden in de binnenstad. Ook hier spraken we met jongeren over de problemen die voorkomen in de stad en de dingen die jongeren dwars zitten.

Jongeren die wij spraken hadden vooral problemen in de wijk Stadshagen, waar veel fietsers fietsen zonder uit te kijken, te hoge parkeertarieven, zebrapaden die worden genegeerd in de wijk Assendorp omdat deze simpelweg niet genoeg opvallen. Tevens werd er gesproken over de Deltionlijn, waar studenten in de weg staan voor voorbijgangers. ROOD Zwolle is een politieke jongeren organisatie die zich inzet voor de problemen waar jongeren in de huidige maatschappij last van hebben. Denk bijvoorbeeld aan huisjesmelkers die een veel te hoge huur vragen in ruil voor een huis waar het niet eens veilig is, het uitmelken van jongeren door middel van flex-banen en veel meer andere dingen.

Heb je zelf een probleem, wil je meer informatie of wil je gewoon een keer meedoen? Neem dan contact met ons op! Stuur een mail naar roodzwolle@sp.nl en we helpen je graag!