Nieuws / 3 december '18 / ROOD Rotterdam

ROOD Rotterdam voert actie bij tweebos bijeenkomst

In de Tweebosbuurt werd vandaag een bijeenkomst georganiseerd door de PVDA waar zij met de bewoners in discussie gingen over de partij hun instemming met de sloop van de oude volkswijk. ROOD, jong in de SP vind deze sloop onacceptabel en een regelrechte aanval op de rechten van de bewoners. Om ons protest te uiten gingen we in discussie met de PVDA en wezen we hun op hun foute beslissing doormiddel van het aanbieden van een spiegel.

Voorzitter ROOD Rotterdam Tijs Hardam: "Wij willen hiermee de PVDA raadsleden vragen of ze zich bij volgende catastrofale beslissingen zichzelf nog in de ogen durven te kijken. De spiegel is er om een handje te helpen, dan kunnen ze voor elke gemeenteraadstemming nog even hun moreel geweten checken.” ... "De sloop van dit soort buurten verergert de al bestaande woningcrisis en is ook nog eens een ramp voor de bewoners van de Tweebosbuurt. De PVDA is hier medeverantwoordelijk voor en laat duidelijk zien dat zij bereid zijn de rechten van mensen weg te gooien voor politieke spelletjes."

De PVDA leden besloten uiteindelijk om de spiegel aan te nemen en te beloven dat ze in de toekomst beter zouden handelen.