Nieuws / 30 augustus '17 / ROOD Rotterdam

ROOD bij de introweken

De afgelopen week was de Eurekaweek in Rotterdam waarbij vele eerstejaars studenten aan de Erasmus Universiteit kennis maakten met het Rotterdamse. In het teken van de flexcampagne hebben wij van ROOD Rotterdam bij een paar evenementen van de Eurekaweek gestaan met een satirisch Flex Roulette spel.

Met het spelletje konden spelers hun werk uren voor de komende week raden, mochten zij genoeg uren winnen om rond te komen dan kunnen zij een prijs uitzoeken. Het resultaat is vergelijkbaar met de werkelijkheid: De enkelen kunnen rondkomen en winnen prijzen, de overgrote meerderheid heeft pech.

Het belangrijkste punt voor ons bij ROOD is dat flex duurder moet worden dan vast. Op dit moment zijn de economische prikkels voor een werkgever om mensen vast aan te nemen gering. Dit terwijl het volgens de huidige regulering wel heel erg aantrekkelijk en in vele gevallen zelfs noodzakelijk is voor werknemers om een vast contract en dus zekerheid te behalen (denk aan hypotheek, huurcontract, kinderwens).