Nieuws / 31 augustus '20 / ROOD Groningen

ROOD Groningen voert actie bij DUO met LSVB en FNV

ROOD Groningen voerde vandaag actie bij de heropening van DUO tot het Ministerie van Schuld onder de campagne #NietMijnSchuld van de LSVB en FNV Young en United. Met deze actie hopen ROOD en de andere politieke jongeren organisaties aandacht te vragen voor hun eisen: het afschaffen van het leenstelsel, schuldenvrij afstuderen en compensatie voor de schuldengeneratie waarbij het belangrijk is dat hiervoor niet wordt gekort op de onderwijsfinanciering.

ROOD-woordvoerder Jerom Maat: “Het is erg bemoedigend om te zien dat wij hier nu staan met al deze verschillende groepen studenten. Vorig jaar augustus riepen wij DUO al uit tot het FIOD junior, maar toen deden we dat alleen. Nu staan we hier samen met allerlei jongeren organisaties en individuele studenten. Eén ding is duidelijk deze beweging is groeiende!”. Ook online voerden de studenten actie. Zo werd op Google Maps de locatie ‘Ministerie van Schuld’ aangemaakt. Hierop lieten studenten vanuit het hele land vijf sterren reviews achter met daar onder cynische reacties zoals: “Het Ministerie van Schuld heeft excellente klantenservice, je komt 35 jaar niet meer van ze af.” De komende tijd hoopt ROOD samen met #NietMijnSchuld meer acties op te zetten tegen het leenstelsel. Wil jij je ook inzetten voor een schuldenvrij studeren, sluit je dan aan bij ROOD en de #NietMijnSchuld beweging!