Nieuws / 26 juli '20 / ROOD Groningen

ROOD Groningen en huurders voeren druk op Woldring Verhuur BV op

Op 25 juli hebben huurders en ROOD Groningen een bijeenkomst georganiseerd met 20 huurders van de Woldring Locatie. Zij komen in actie tegen onrechtmatige verhuurkosten, hoge huren, en achterstallig onderhoud van de verhuurders van het gebouw.

De actie van de huurders en ROOD Groningen tegen Woldring Verhuur BV worden op drie fronten gevoerd. Allereerst ondersteunen we de huurders van Woldring in hun rechtszaak tegen de onrechtmatige verhuurkosten van 181 euro. Ten tweede verzamelen ROOD en de huurders een zwartboek vol met de klachten van de bewoners om Woldring Verhuur BV mee te confronteren. Ten derde maakt de SP-afdeling Groningen het probleem politiek door de hoge huurprijzen en het absurde gedrag van Woldring Verhuur in de gemeenteraad aan te kaarten. De komende tijd kan Woldring Verhuur BV meer acties van ROOD en de huurders verwachten. ROOD-woordvoerder Thomas Senff: ‘’Het is bizar dat huurders bij Woldring zo de dupe worden van het uitbuitende gedrag van hun verhuurder, zeker tijdens deze coronacrisis. Het is verkeerd dat men op deze manier misbruik maakt van jonge mensen die het al lastig hebben op de woningmarkt. Commerciële verhuurders misbruiken de woningnood door woningen als goudmijn uit te putten, terwijl iedereen recht heeft op betaalbare woning.”