Nieuws / 3 januari '20 / ROOD Groningen

Rollend Groningen en ROOD verwachten inspraak bij renovatie skatebaan Oosterhaar

Skatecollectief Rollend Groningen (rollendgroningen.nl) en ROOD Groningen zijn eind december verrast door het renovatieplan voor de skatepark in de Harense wijk Oosterhaar. De Groningse skategemeenschap is niet bij dit plan betrokken en Rollend Groningen stelt daarom dat het geld voor de renovatie beter in één centraal park voor de gemeente Groningen kan worden gestoken.

Skaters in Groningen zijn al jaren bezig om een fatsoenlijk park te regelen. De huidige parken in Groningen hebben een veel te lage capaciteit voor alle skaters en zijn soms zelfs gevaarlijk tijdens het gebruik. Rollend Groningen heeft op 19 november ingesproken bij de gemeenteraad voor een nieuw skatepark in Groningen. Met veel steun uit de gemeenteraad en een uitnodiging van wethouder Jongman laat de gemeente Groningen in november 2019 zien dat ze het probleem erkennen.

Woordvoerder Marlies Schipper van ROOD Groningen: “De Groningse skategemeenschap is niet bij de renovatie betrokken. Het punt van het opzetten van Rollend Groningen was juist dat skaters in en om Stad wel iets over de skatevoorzieningen te zeggen hebben. We willen  met initiatiefnemer Bisschop Boele, de Stichting Sport en Spel Haren en de gemeente om tafel om te kijken of de tijd en het geld voor de renovatie niet in een volwaardig nieuw park voor Stad en omstreken kan worden gestoken. ROOD Groningen en Rollend Groningen gaan graag het gesprek aan met de initiatiefnemers en verwachten dat de skategemeenschap in Groningen actief zal worden betrokken in toekomstige besluiten over alle skatevoorzieningen in de gemeente.

Wil jij ook helpen bij de skateactie?