Nieuws / 29 februari '20 / ROOD Groningen

Bijeenkomst ABC 26 maart is geannuleerd

UPDATE: Vanwege de ontwikkelingen rondom het Coronavirus is deze bijeenkomst geannuleerd. We gaan de bijeenkomst uitstellen tot een later moment. ROOD Groningen wenst iedereen veel succes en sterkte in deze vreemde tijden.

Op 26 maart aanstaande organiseert ROOD Groningen 's middags om 15:00 in café Lust een bijeenkomst zijn voor het gloednieuwe actiecomité Actie voor Basisbeurs en Compensatie (ABC). Studenten in Groningen, maar ook in de rest van het land, hebben te maken met hoge schulden, studiedruk en stress als gevolge van de afschaffing van de basisbeurs en invoering van het leenstelsel. Nu er een virtuele Kamermeerderheid is voor afschaffing van de basisbeurs eist ROOD herinvoering van de basisbeurs en compensatie voor de 'proefkonijnen' van het huidige leenstelsel.

Voorafgaand aan deze bijeenkomst gaan we bij de onderwijsinstellingen in Groningen zoveel mogelijk mensen werven die mee willen doen aan het actiecomité. Tijdens de bijeenkomst zal er worden verteld wat de plannen zijn van ROOD Groningen met het actiecomité in het kader van de basisbeurs en compensatie. Er zal eerst de focus worden gelegd op het overtuigen van de onderwijsinstellingen in Groningen, zoals de Hanze en de RUG.

Woordvoerder Thomas Senff van ROOD Groningen: “Het leenstelsel belemmert veel studenten. Niet alleen op dit moment, maar ook met het oog op hun toekomst. Om iets in deze praktijk te veranderen moet er ook praktisch gehandeld worden en daarom voeren we actie. Het is dus belangrijk dat er een groot aantal studenten meedoet aan onze actie om een standpunt van de onderwijsinstellingen af te dwingen.” Wil jij ook helpen bij deze actie? Meld je dan aan op Facebook of neem contact met ons op en blijf op de hoogte!