Nieuws / 8 mei '19 / ROOD Groningen

Tijd voor nieuwe verbeterde skateparken!

De afgelopen dagen zijn we meerdere malen naar het Colosseum gegaan om te praten met skaters. Samen met hen trokken we de volgende conclusie: Het is tijd voor nieuwe verbeterde skateparken!

Een maand geleden kwamen er een aantal skaters langs bij ROOD die hun zorgen kwamen delen over het skaten in Groningen. Zij merkten op dat veel skateplekken zijn verouderd en de skate kwaliteit daardoor minder is geworden. Daarbij meldden ze dat er met inliners, steppers en bmxers nog altijd weinig rekening wordt gehouden. Ook het enige overdekte skatepark van Groningen, het Colosseum, barst uit zijn voegen.

Naar aanleiding van dit bezoek hebben we via de SP-fractie vragen gesteld aan de gemeente. Dat er onderhoud zal worden gedaan aan het Kardinge skatepark is vastgesteld. Maar voor het merendeel van de skateparken lijkt verwaarlozing nu de uitkomst. Wij van ROOD stellen ons strijd willig op om samen met skaters actie te voeren om zo de verbetering van de Groningse skateparken te verwezenlijken.

Ben jij, of ken jij skaters en wil je samen met ROOD en andere skaters opkomen voor betere skateplekken in de stad? Neem dan contact op via email of onze facebook!