Nieuws / 30 augustus '19 / ROOD Groningen

ROOD Groningen en Rollend Groningen houden skatewedstrijd op Waagplein

ROOD Groningen en de skatersgroep Rollend Groningen (rollendgroningen.nl) hebben gisteren - 29 augustus - een skatewedstrijd op het Waagplein georganiseerd voor een nieuw skatepark van olympisch formaat en kwaliteit in Groningen. De opkomst was geslaagd: ruim 70 skaters en BMX'ers deden mee!

Skaters in Groningen zijn al jaren bezig om een fatsoenlijk skatepark te regelen, maar de gemeente neemt de skaters hierin nog steeds niet serieus. De huidige parken in Groningen hebben een veel te lage capaciteit voor alle skaters en zijn soms zelfs gevaarlijk tijdens het gebruik. Een fatsoenlijk skatepark in Groningen is noodzakelijk, zeker nu skaten een olympische sport is geworden.

Woordvoerder Marlies Schipper van ROOD Groningen: “Wij stonden met skaters en BMX'ers in grote getalen direct naast het Stadhuis. Toch kwamen de meeste raadleden en de wethouder niet opdagen, ondanks het feit dat ze allemaal persoonlijk zijn uitgenodigd. Dit bewijst wel weer hoe serieus ze ons nemen.'' ROOD Groningen en Rollend Groningen zetten het actievoeren door en hopen binnenkort de dialoog aan te gaan met de gemeente.

Wil jij je ook inzetten voor skaters in Groningen?