Nieuws / 20 maart '18 / ROOD Groningen

Sleepwet-oog op het stadhuis: besturen is niet begluren

Op dinsdag 20 maart was er een oog met de tekst “besturenisnietbegluren.nl” te zien op de Martinitoren, het stadhuis en het Groninger Museum. Met deze tekst spreken wij ons uit tegen de zogeheten sleepwet, de nieuwe wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten waar woensdag 21 maart over gestemd mag worden. ROOD-woordvoerder Dennis Molema: “Met deze actie proberen we mensen aan te sporen om te gaan stemmen tegen de sleepwet. Deze wet geeft veel bevoegdheden aan de veiligheidsdiensten waardoor onschuldige mensen bespioneerd kunnen worden. Ook het beroepsgeheim van advocaten, artsen en journalisten komt in gevaar. Een enorme inbreuk op onze privacy en veiligheid.”

ROOD vindt het belangrijk om op 21 maart voor het referendum je stem te laten horen. Molema: “Onlangs schafte het kabinet het referendum af, terwijl een referendum juist een goed middel is om politici terug te fluiten wanneer zij besluiten nemen waar we eigenlijk tegen zijn. De democratie is ontzettend belangrijk voor onze vrijheid en die moeten we blijven verdedigen. Kortom, ga in ieder geval stemmen 21 maart in het belang van onze democratie.”