Nieuws / 2 september '19 / ROOD Den Haag

Op naar een nieuw schooljaar vol actie!

We kijken terug op een schooljaar vol actie als ROOD. Maar met de nieuwe studenten in Den Haag keken we afgelopen week vooruit tijdens de HOP-week. Wij waren erbij om te kletsen over problemen waar studenten tegen aan lopen tijdens hun leven in Den Haag als student. Én natuurlijk om te vertellen hoe wij opkomen voor alle jongeren in Den Haag. Daarnaast schreven ook tientallen studenten zich in voor de introductie barbecue met Peter Kwint die aanstaande donderdag plaats vindt.

Veel studenten die we spraken lopen aan het begin van hun studie in Den Haag al tegen een hoop problemen aan. Zo kwam vaak naar voren dat het krijgen van een woning voor veel (internationale) studenten een lastige opgave blijkt te zijn. Het aantal beschikbare kamers is te laag, en een hoop studentenkamers zijn té duur en té klein. Maar ook het afschaffen van de studiefinanciering geef studenten veel stress. Hoe ga ik mijn studie betalen? Heb ik wel tijd genoeg naast mijn studie om te kunnen werken? En hoe weet ik zeker dat ik aan het einde van de maand rond kom met een 0-uren contract? ROOD-contactpersoon Maarten van Orden ziet dat de druk op studenten steeds meer begint toe te nemen: 'De flexgekte, woningnood en het schuldenstelsel drijven studenten in het nauw. Terwijl je studietijd juist de tijd zou moeten zijn waarin je je ontwikkelt en je perspectief biedt voor je toekomst, zien we dat studenten nu juist de grip op hun toekomst aan het verliezen zijn door maatregelen van het stadbestuur en het kabinet. Wij moeten dat in verandering brengen'.

Over deze en andere problemen onder jongeren praten we donderdag 5 september verder op onze barbecue. Iedere Haagse jongeren, studerend of niet, is welkom. Onder het genot van een hapje en drankje zal ook Peter Kwint aanwezig zijn om samen in gesprek te gaan over zijn strijd in de Tweede Kamer voor een betere toekomst voor jongeren.

Meld je nu snel aan door te mailen naar rooddenhaag@sp.nl. Geef gelijk je eetwensen door (vegetarisch, veganistisch, alles is mogelijk). Ook voor verdere vragen kun je mailen, of contactopnemen met ons contactpersoon Maarten van Orden (06 236 439 64).

• Wat?         ROOD Introductie barbecue met Peter Kwint.
  • Waar?       Allard Piersonlaan 48, Den Haag.
  • Wanneer? 5 september, 17.30.

ROOD Den Haag, introweek 3