Nieuws / 12 februari '19 / ROOD Den Haag

Massale opkomst bij klimaatstaking!

Op donderdag 7 februari waren we aanwezig bij de klimaatstaking om te demonstreren voor een rechtvaardig klimaatbeleid. Samen met 15.000 jongeren trokken we door Den Haag om aan de politiek te laten zien dat we samen opstaan voor het klimaat.

Op dit moment wordt er door de politiek véél te weinig gedaan om klimaatverandering te remmen. Niet alleen heeft het huidige kabinet weinig ambitie om het klimaat te redden, de rekening voor het huidige beleid wordt neergelegd bij normale huishoudens terwijl de vervuilende industrie nog steeds wordt ontzien. Samen met de SP knokken we voor een klimaatbeleid waarbij de grootste vervuilers de zwaarste lasten dragen!

Ook komende donderdag komen jongeren in actie voor een beter klimaatbeleid. In Amsterdam en Nijmegen staan jongeren op om aan het kabinet te laten weten dat wij nog lang niet tevreden zijn met hun halfbakken klimaatmaatregelen. Doe mee en sta op voor het klimaat!