Nieuws / 15 februari '19 / ROOD Den Haag

HTM = Hoge Tarieven Maatschappij!

Vrijdagmiddag 15 februari hebben we de HTM uitgeroepen tot Hoge Tarieven Maatschappij. Uit een onderzoek van Favas.net blijkt namelijk dat de armste Hagenaars een rit met de tram niet kunnen betalen . Daarnaast is al eerder uit een onderzoek van adviesbureau Simon-Kucher & Partners gebleken dat het Haagse openbaar vervoer bij de duurste van de hele wereld hoort . Wij hebben daarom deze middag daarom een tram beplakt met de tekst: ‘HTM: Hoge Tarieven Maatschappij’ om aandacht te vragen voor het dure openbaar vervoer in de stad.

De prijs van het openbaar vervoer zorgt er niet alleen voor dat mensen hun stadsdeel minder uitkomen, maar werpt zelfs drempels op voor het vinden van een baan. Dit jaar zijn de prijzen van de tram weer gestegen. Het instaptarief is verhoogd naar 96 cent, een ticket voor twee uur kost nu vier euro . Voor de armste Hagenaars staat vier euro gelijk met vier broden. Als je elke euro twee keer om moet draaien voor je hem uitgeeft is dat heel veel geld!

Wij pleiten daarom voor het verlagen van het tarief voor het openbaar vervoer. Als een deel van de Hagenaars het openbaar vervoer niet meer kan betalen moet de politiek zich goed achter de oren krabben. Wij hopen dat er snel iets wordt gedaan aan het hoge tarief. Tot zover verdient de HTM terecht de titel van Hoge Tarieven Maatschappij!