Nieuws / 3 september '18 / ROOD Den Haag

ROOD Den Haag op de Oh Oh Intro 2018

Donderdag 31 augustus vond het Oh Oh Intro festival plaats. Om Den Haag beter te leren kennen stond dit festival niet alleen in het teken van muziek en drankjes, maar was er ook een informatiemarkt om de nieuwe studenten te laten zien wat er in Den Haag allemaal te beleven valt. ROOD Den Haag was er ook om in gesprek te gaan met de studenten.

De studenten die we spraken gaven aan dat het lastig is om een kamer te vinden in Den Haag. De kamers die wel beschikbaar zijn, hebben torenhoge huurprijzen die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Al helemaal niet omdat de studiefinanciering drie jaar geleden is afgeschaft en hun schulden alsmaar oplopen.

Bij de kraam van ROOD Den Haag kon gestemd worden waar het geld van de dividendbelasting aan besteed zou moeten worden. Het afschaffen van de dividendbelasting is inmiddels al uitgegroeid tot een cadeautje met een waarde van 2 miljard euro. We vroegen de studenten waar zij die 2 miljard euro voor zouden gebruiken. Na de stemming bleek dat het een nek aan nek race was tussen studentenwoningen en de studiefinanciering. Deze zijn dan ook in gelijkspel geĆ«indigd.

Voor ROOD Den Haag is het duidelijk waar behoefte aan is onder de nieuwe studenten. Meer fatsoenlijke, betaalbare studentenwoningen en het terugbrengen van de studiefinanciering! Hiermee gaan we het komende jaar aan de slag.

Ook hebben studenten zich aangemeld voor onze introductieavond op 5 september om 19:30 op ons pand, aan de Allard Piersolaan 48. Op deze avond komen jongeren kennis maken met ROOD Den Haag en hebben we het over het Hoger Onderwijs met ons Tweede Kamerlid, Frank Futselaar. We gaan er een gezellige avond van maken met een hapje en drankje, iedereen is welkom.

Als je je nog wilt aanmelden voor de introductieavond kan dat door contact op te nemen met ons contactpersoon (zie de gegevens hieronder) of door je aan te melden op ons Facebook-event. Klik dan op de knop hieronder.