Nieuws / 17 september '17 / ROOD Breda

ROOD het weekend in!

September Evenementenmaand is wat in Breda e.o. zeker niet al te licht opgevat moet worden. Elke week zijn er voldoende evenementen, zowel groot als klein, te bezoeken. Dit weekend was het absolute hoogtepunt. Breda Barst én Veerse dag in één weekend. Beide muziekevenementen op hetzelfde moment zorgden ervoor dat onze leden in eeuwige dubio verkeerden. En om het nog een tandje erger te maken; ManiFiesta vond ook dit weekend plaats in België. Ondanks het drukke programma is het ROOD Breda gelukt om jongeren te benaderen en met ze in gesprek te gaan.

Op de Veerse Dag hebben we met veel jongeren het gesprek aan kunnen gaan over de schoolkosten. Veel vreugd was er toen bekend was dat De Rooi Pannen had besloten om de schoolkosten voor haar leerlingen te betalen! Ook tijdens Breda Barst hebben we dit geluid vaak mogen horen. Daarnaast hebben we ook aandacht gevraagd voor het Flextremisme. Jongeren die in onzekerheid verkeren doordat ze niet weten waar ze aan toe zijn met hun baan. Dat is een, helaas, groeiende trend en wij als ROOD zetten ons deze periode vol in om door te gaan en deze onzekerheid weg te poetsen!

Help jij mee? Vul dan de enquête in op: http://rood.sp.nl/flexwerk!