Nieuws / 3 oktober '17 / ROOD Breda

Enorm enthousiasme onder studenten

Nadat de jongeren van ROOD het Radius-college hadden bezocht (waar de actie enorm aansloeg), waren ze afgelopen week ook te vinden in het Vitalis en het Cingel-college. Ook hier bleek dat de schoolkostenproblematiek enorm leeft onder de studenten.

Jelger Elzinga van ROOD: "Er is gesproken met meerdere jongeren, die ROOD een buslading vol met voorbeelden konden noemen van illegale extra schoolkosten. Studenten die de opleiding visagie bijvoorbeeld volgen, legden uit hoe ze elk jaar onder andere een pakket met reinigingsmiddelen moesten kopen van enkele honderden euro's".

"Zonder zouden ze hun diploma niet kunnen halen. En dit is precies wat niet mag, wat al in 2014 in de Tweede Kamer is gebleken nadat onze Jasper van Dijk destijds vragen had gesteld", aldus Adi Vranac, contactpersoon van ROOD Breda.

Momenteel zijn wij hard bezig om zoveel mogelijk studenten te betrekken. Binnenkort zal er een bijeenkomst worden georganiseerd waar besproken gaat worden hoe we het ROC het beste kunnen aanpakken. Heb jij interesse om hieraan mee te helpen? Stuur dan een mailtje naar adi@spbreda.nl met je naam en telefoonnummer. Wij bellen jou dan binnenkort op!

P.S. ben jij benieuwd naar de antwoorden op de kamervragen (let op punt 6)? Lees het document PDF-pictogram hier