Nieuws / 11 januari '19 / ROOD Apeldoorn

Nieuwe mensen ontmoeten, hoe doe jij dat?

Als je in een nieuwe omgeving terecht komt, kan het soms best even lastig zijn om nieuwe mensen te ontmoeten. Want waar en hoe doe je dat? ROOD  Apeldoorn gaat in gesprek met mensen  om te kijken hoe zij dat doen  en hoe we dat kunnen verbeteren in Apeldoorn.

Uit onderzoeken  blijkt dat een steeds grotere groep jongeren meer moeite heeft om nieuwe contacten te leggen in hun omgeving. Ook in Apeldoorn zijn er veel jongeren die hier tegenaan lopen. Eén van de oorzaken is volgens contactpersoon Niels de Wilde een samenleving die steeds meer gebaseerd is op het individu. ‘Jongeren ervaren steeds meer druk. Het leenstelsel, hoge huur, keuzestress, er komt nogal wat op je af. Jongeren zijn vaak meer aan het overleven dan leven. Er is weinig tijd en door politieke keuzes ook weinig geld om wat leuks te kunnen doen. School en werk lijken soms wel het allerbelangrijkste te zijn en als je dan nog tijd over hebt is het lastig om nieuwe contacten en vrienden te maken. Er zou meer aandacht moeten komen voor deze dingen waar veel jongeren tegenaan lopen’.ROOD Apeldoorn wil erachter komen wat de oorzaken zijn, en wat er veranderd kan worden om de situatie te verbeteren. Daarom gaat ROOD  Apeldoorn op 12 januari om 11:00 uur de straat op. Op een ludieke manier willen de ROOD-leden dit onderwerp onder de aandacht brengen . Iedereen is van harte welkom om aankomende zaterdag met hen in gesprek te gaan.