Nieuws / 11 september '17 /

Zelfstandig Zonder Woning

ROOD Alkmaar heeft sinds 2016 meerdere keren acties gevoerd om de huisvesting in Alkmaar bespreekbaar te maken onder de Alkmaarse jongeren. Op dit moment onderzoeken SP Alkmaar en ROOD Alkmaar welke mogelijkheden er zijn om bestaande gebouwen om te zetten in studentenwoningen, om op deze wijze een vuist te maken voor alle bestaande en toekomstige Alkmaarse studenten die ervan dromen om in Alkmaar te wonen.

Kopen en huren blijkt nog knap lastig te zijn in Alkmaar. Daarom organiseert ROOD Alkmaar op 6 oktober 2017 een Open Avond waarvoor iedere lokale politieke partij uitgenodigd wordt om samen met aanwezige jongeren te praten over de huidige situatie in Alkmaar en hoe dit verbeterd kan gaan worden. Jongeren moeten fatsoenlijk kunnen wonen. Niet in woningen waar de muren lijken te bezwijken van de schimmel, niet in buurten die als onveilig gezien worden, niet in kamers die zo duur zijn dat je nooit de kans krijgt om écht op jezelf te gaan. Het moet en kan anders. Sluit je aan en kom 6 oktober om 19:45 naar Koekenbier en maak het bespreekbaar. Deel ervaringen en verhalen, want samen kan dit veranderd worden.