Nieuws / 2 oktober '19 / Onderwijs, Landelijk

Lokale bijeenkomsten van start: wij zijn geen proefkonijn!

Het schuldenstelsel lijkt sinds een paar weken binnen afzienbare tijd afgeschaft te worden. Het experiment is mislukt, maar de huidige generatie studenten blijft achter als proefkonijnen. Dit pikken wij niet! Daarom zijn we een paar weken geleden een petitie begonnen die al bijna 60.000 keer is getekend en organiseren we deze en komende week tien bijeenkomsten door het hele land. Tijdens deze bijeenkomsten maken we plannen voor actie, want met alleen een petitie wordt er niet naar ons geluisterd!

We zijn maandag begonnen in Amsterdam, gisteren in Den Haag. Samen met tientallen studenten spraken we over het schuldenstelsel en ons plan voor compensatie. De steun voor deze eis is heel groot! Ook ons Tweede Kamerlid Frank Futselaar sprak zijn steun uit voor de eisen van de studenten. De komende tijd gaan we lokaal aan de slag om onze beweging nog groter te maken, en zo de druk op de minister en politici te vergroten.

De komende weken zijn we in het hele land te vinden. Wil jij ook meedoen met onze beweging voor compensatie voor de schuldengeneratie. Schrijf je dan in voor één van onze bijeenkomsten en doe met ons mee!