Nieuws / 23 april '18 / Nijmegen

Zet de schaar in je schoolkosten!

Afgelopen donderdag heeft ROOD Nijmegen het meldpunt schoolkosten gelanceerd voor studenten van ROC Nijmegen. Op ROC’s blijken  studenten  veel geld kwijt te zijn aan materialen. Denk bijvoorbeeld aan kappers, die jaarlijks hun scharen moeten betalen. Dit kan een grote financiële strop betekenen. Melding maken van zulke schoolkosten kan hier

De SP-Jongeren waren met een enorme schaar  aanwezig op het ROC, met als doel deze in de torenhoge prijzen van schoolmaterialen te zetten. De eerste stap van ROOD is het verzamelen van de klachten over de schoolkosten.

ROOD-lid Sam van der Wal: ‘Wij roepen alle studenten van ROC Nijmegen op om melding te maken van hun schoolkosten. Wij vinden dat iedereen de opleiding kan doen naar wens, en daar horen idioot hoge schoolkosten niet bij. In sommige gevallen kun je bijna een week op vakantie van dat  geld! Hoe meer meldingen we krijgen, hoe beter we er iets aan kunnen doen. Laat dus ook al je klasgenoten melding maken!’