Nieuws / 9 februari '18 / Nijmegen

SP Gelderland: vrij reizen met het ov buiten de spits

Woensdag 7 februari stonden onze ROOD-leden op station Nijmegen om steunbetuigingen op te halen voor de ‘’reisvrij beweging’’. Dit initiatief van de Gelderse SP pleit voor het openbaar vervoer toegankelijker te maken voor iedereen. De SP stelt voor om bussen en regionale treinen buiten te spits gratis te maken voor reizigers. Hiermee wil de SP het gebruik van het openbaar vervoer stimuleren en de bereikbaarheid van Gelderland verbeteren.

ROOD-lid Nick Wasilopoulos: "Iedereen die ooit in de daluren heeft gereisd kan er niet omheen: de bussen en treinen zijn dan zo leeg dat je er een speld kan horen vallen terwijl in de spits iedereen als sardientjes op elkaar gedrukt zit. Met dit initiatief van de SP maken we de daluren aantrekkelijker en wordt de druk op de spits verlicht. Die bussen rijden toch wel, laten we daar gebruik van maken om mensen te verleiden om de bus te pakken, zo hoeven er geen lijnen geschrapt te worden en houden we heel Gelderland bereikbaar."

Met de lancering van het plan wil de SP ook mensen en organisaties binnen en buiten de politiek achter het idee van vrij reizen in het openbaar vervoer krijgen. Daarvoor roepen ze de 'Reisvrij beweging' in het leven. Op het busstation in Nijmegen is het plan gelanceerd en daar hebben de eerste 150 reizigers zich al aangemeld om de 'Reisvrij beweging' te steunen.

Ook het plan steunen? Klik hier!