Nieuws / 20 november '18 / Nijmegen

Nijmeegse bus naar onderwijsmanifestatie 'Weg met het schuldenstelsel'

24 november organiseert ROOD in Den Haag een manifestatie tegen het schuldenstelsel. In 2015 moest de basisbeurs plaatsmaken voor het "sociaal leenstelsel", met allerlei mooie beloftes aan de studenten. Geen enkel van deze beloftes is nagekomen. ROOD-voorzitter Lisa de Leeuw: “Een torenhoge studieschuld, onbetaalbare woningen en onzekere flexcontracten. Dat is waar jongeren van nu hun toekomst op moeten bouwen. Dat pikken we niet langer en daarom gaan we 24 november met zijn allen de straat op voor goed en toegankelijk onderwijs.” ROOD Nijmegen roept alle studenten op om mee te reizen naar Den Haag en deel te nemen aan de demonstratie. Om 10.45 vertrekt er een rechtstreekse bus vanaf station Nijmegen.

De jongeren van deze tijd vormen de schuldengeneratie. Met een toenemende studieschuld en geen uitzicht op een vast contract wordt de toekomst van onze generatie alleen maar onzekerder. De Leeuw: “Op onzekerheid kun je geen toekomst bouwen. Jongeren worden gedwongen elkaar als concurrenten te zien op elk onderdeel in hun leven. Daar moet een einde aan komen. Wij moeten de handen ineen slaan en het geld halen waar het zit.”

De Nijmeegse bus vertrekt 10.45 uur stipt vanaf Station Nijmegen (Spoorstraat). De busreis is gratis, maar aanmelden is noodzakelijk. Meld je hieronder aan om mee te strijden tegen het schuldenstelsel: