Nieuws / 21 april '16 / Landelijk, Werk

Groot succes: Jeugdloon deels afgeschaft!

Vanochtend maakte minister Asscher (Sociale zaken en Werkgelegenheid) op een persconferentie bekend dat de leeftijdsgrens van het jeugdloon wordt verlaagd van 23 naar 21 jaar. Ook gaat het loon voor 18, 19 en 20-jarigen omhoog. Dit deed hij onder druk van de jongeren van Young & United die maandenlang harde acties voerden. ROOD-voorzitter Merel Stoop: “Jongeren hebben laten zien dat je door actievoeren wezenlijk verschil kan maken. Dit is een enorm succes."

Asscher schaft in het plan het jeugdloon deels af, maar ROOD is voor een volledige afschaffing van het jeugdloon. Stoop: "Op je 18e doe je volwassen werk, betaal je volwassen rekeningen en moet je dus ook als een volwassene betaald krijgen. Onze strijd gaat daarom door tot het jeugdloon helemaal van tafel is, wij gaan winnen!"

Het eerste grote succes wordt op 1 mei in het Oosterpark in Amsterdam gevierd. Wees hierbij en laat horen dat we doorgaan met acties en strijd tot het jeugdloon helemaal afgeschaft is.

Sluit je daarnaast aan bij het winnende team: Word lid van ROOD. Met zijn allen laten we stap voor stap zien dat we de wereld kunnen veranderen!