Nieuws / 10 maart '16 / Landelijk, Niet in mijn naam, ROOD Groningen

Actieavond Groningen: 'Geen vrede door bommen'

Woensdagavond organiseerde ROOD Groningen de eerste actieavond over de Nederlandse bombardementen in Syrië. Veel jongeren die boos zijn over de bombardementen waren aanwezig en bedachten plannen voor acties in Groningen. De boodschap was duidelijk. “Bommen brengen geen vrede en democratie, maar juist meer oorlog en geweld", aldus ROOD Groningen woordvoerder Floor Mertens. De komende tijd bouwt ROOD met alle jongeren die mee willen doen aan de beweging die geen bommen, maar brood voor Syrië wil.

De avond begon met de documentaire ‘Why We Fight’. Deze gaat over het belang van de wapenindustrie en politici bij de oorlogszucht van de VS. In de documentaire zegt oud-militair Karen Kwiatkowski:

Why we fight? I think because too many people are not standing up saying I'm not doing this anymore.

Mertens: “Niet in mijn naam is de beweging die daar wel tegen opstaat! Nederland laat zich steeds door de VS meeslepen in uitzichtloze oorlogen." Al bijna 7000 mensen in het hele land hebben zich uitgesproken tegen Nederlandse bommen op Syrië. Sluit je ook aan en bouw mee. Samen maken we de beweging groot. Laat je gegevens achter op stopdebommen.nl en like de pagina op Facebook.

In Groningen is de volgende actieavond op woensdag 23 maart. Neem contact op via roodgroningen@sp.nl als je daarbij wilt zijn.