Nieuws / 15 februari '16 / Landelijk, Niet in mijn naam

Nijmegen zegt: "Niet in mijn naam!"

ROOD Nijmegen voerde actie tegen de bombardementen in Syrië. Op Valentijnsdag deelde de groep hartjes uit met de toepasselijke boodschap 'make love, not war', en de dag erna voerde de groep actie met de leus #NietInMijnNaam. De regering heeft namelijk besloten de Nederlandse bombardementen in het Midden-Oosten uit te breiden naar Syrië. ROOD-voorzitter Merel Stoop: "Hieruit blijkt dat we niets geleerd hebben sinds Irak. Bombardementen zorgen voor meer geweld, meer oorlog, meer conflict en dus ook meer vluchtelingen."

Foto: SP

"Veel mensen in Nijmegen zijn ontzettend boos op de regering. Zij willen zich uitspreken en laten weten dat deze oorlog niet in hun naam wordt gevoerd!", aldus Janne van den Bosch, woordvoerder van ROOD Nijmegen.

Syrië heeft brood nodig, geen bommen. Wil je je ook actief uitspreken tegen de bombardementen, de oorlog en de ellende in Syrië? Laat iedereen weten dat deze oorlog niet in jouw naam is. Like de Facebookpagina, stuur je #NietInMijnNaam-selfie op en geef je op als actief lid van de beweging!