Nieuws / 31 augustus '12 / Landelijk

ROOD voert actie bij VNO-NCW

De jongeren van de SP hebben Bernard Wientjes van VNO-NCW vrijdagmiddag vereerd met een verrassingsbezoek. Lieke Smits, voorzitter van ROOD, bood Wientjes een brief en een spekkie aan, want na de zure boodschappen over de SP de afgelopen week kan Wientjes wel iets zoets gebruiken.

ROOD-voorzitter Lieke Smits bood Wientjes vrijdagmiddag een brief aan op het hoofdkantoor van VNO-NCW.

Directe aanleiding voor het bezoek was de tweede frontale aanval die de werkgeversbaas op de SP inzette. Nadat hij eerder al waarschuwde voor de SP in de regering, beschuldigde hij de SP vrijdag van het zaaien van verdeeldheid binnen de vakbeweging.

‘Hij mag vinden wat hij wil, maar Wientjes zou zich niet zo schaamteloos moeten presenteren als de loopjongen van rechts Nederland. Volgens hem zou de SP een ramp voor Nederland zijn. Wij beschouwen dat uit zijn mond als een compliment. Want het is waar, we doen wat hij niet wil. Als de SP in de regering komt wordt inderdaad de financiële sector aan een leiband gelegd, wordt er een eind gemaakt aan de perverse bonuscultuur en aan het overboord kieperen van rechten van hardwerkende Nederlanders. Maar omdat we de beroerdste niet zijn, helpen we hem graag om die zure smaak uit zijn mond weg te krijgen’, aldus Lieke Smits, voorzitter van ROOD.