Nieuws / 5 april '12 / Landelijk

Huisjesmelker van het jaar verkiezing in volle gang

Afgelopen maand trapte ROOD, jong in de SP de Huisjesmelker van het Jaar verkiezing af. Door heel het land wordt jacht gemaakt op de slechtste huisbaas van het jaar. Inmiddels zijn er al vele nominaties binnen.

Leon Botter, voorzitter van ROOD, jong in de SP: “Eigenlijk is het een trieste zaak dat we binnen een maand al zoveel nominaties hebben. Dit bewijst maar weer dat er in Nederland nog steeds een groot probleem is met deze huisjesmelkers die profiteren van de woningnood”.

In Nederland is nog steeds sprake van woningnood. Botter: ”Huisjesmelkers profiteren hiervan. Torenhoge huren en woningen met ernstige, soms gevaarlijke gebreken vormen helaas geen uitzondering. Studenten kunnen hier vaak weinig tegenin brengen omdat ze wanhopig op zoek zijn naar woonruimte en er voor hen tien andere huurders te krijgen zijn. Met deze verkiezing willen we dit probleem onder de aanbracht brengen en houden totdat het eindelijk wordt opgelost”.

Betaal jij ook een veel te hoge huur en wordt er nauwelijks onderhoud gepleegd door je huisbaas? Nomineer hem dan nu voor Huisjesmelker van het Jaar

Zie ook: