Nieuws / 8 februari '12 / Landelijk

Demonstratie tegen megastallen op 17 maart

Op 17 maart vindt er op de Dam in Amsterdam een demonstratie plaats tegen megastallen en de bio-industrie. Initiatiefnemers Estera Waas en Christel de Haas roepen iedereen op de demonstratie bij te wonen en aan te geven dat zij de intensieve veehouderij ‘MEGA zat’ zijn. Zij lieten zich inspireren door een demonstratie die de afgelopen maand in Berlijn plaatsvond, waarvoor maar liefst 23.000 mensen op de been kwamen. ROOD steunt het initiatief ‘We zijn het MEGA zat!’ en roept iedereen die kritisch is over de bio-industrie op om op 17 maart naar Amsterdam te gaan.

Megastallen en andere vormen van intensieve veehouderij zijn niet alleen dieronvriendelijk; ze vormen ook een bedreiging voor het milieu en de volksgezondheid. De SP is al jaren kritisch over deze ‘dierenfabrieken’: zo pleitte zij enkele maanden geleden in Limburg voor een verbod op megastallen. Ook voeren verschillende SP-afdelingen in het land actie tegen de bouw van nieuwe megastallen.

Wat: demonstratie ‘We zijn het MEGA zat!’

Wanneer: Zaterdag 17 maart 2012, tussen 12.00 en 15.00