Nieuws / 15 januari '12 / Landelijk

Inspirerende basisscholing met aanstormend talent

Afgelopen weekend kwamen nieuwe ROOD-leden bijeen in Den Haag voor de jaarlijkse basisscholing. Het hele weekend werden de nieuwe leden geschoold over de ideologie en geschiedenis van ROOD en de SP en werden plannen gesmeed voor nieuwe ROOD groepen en acties.

Arjan Vliegenthart, Eerste Kamerlid voor de SP mocht zaterdagochtend het spits af bijten door de ROOD leden alles te vertellen over de ideologie van de SP. In de middag vertelde Tiny Kox (fractievoorzitter Eerste Kamer) over de geschiedenis van de SP. Kox, zelf al sinds de jaren '70 lid van de SP, vertelde hoe de SP is uitgegroeid van een linkse splinter naar een partij die in de peilingen samen met de VVD de grootste is. Zaterdagavond was er onder het genot van een drankje tijd voor een politiek cafe met SP-kamerlid Paul Ulenbelt.

Zondag werd in groepjes uiteen gegaan om nieuwe acties op te zetten. Daarbij kwam de scholing van Harre van der Nat over activisme goed van pas. Met nieuwe idee├źn en inspiratie gingen de deelnemers weer naar huis.