Nieuws / 5 mei '18 / Niet in mijn naam

Permanente oorlog? Niet In Mijn Naam

Vandaag vieren wij onze vrijheid en het einde van de Tweede Wereldoorlog. Maar hoewel wij nu vrij zijn, leven mensen in andere delen van de wereld nog steeds in oorlog, een permanente oorlog. ROOD ging vandaag door heel het land op bevrijdingsfestivals met jongeren in gesprek over permanente oorlog.

Het Westen voert al sinds 2001 – met de inval in Afghanistan – een vuile oorlog in het Midden-Oosten. Het gevolg: meer dan een  miljoen doden, miljoenen vluchtelingen en nog meer chaos. Militaire interventies van het westen in het Midden-Oosten voeden terrorisme. Democratie, veiligheid en stabiliteit breng je niet met bommen. Na meer dan 17 jaar is er nog steeds geen zicht op een einde aan deze oorlog. Onlangs nog vuurden de Verenigde Staten, Groot Brittannië en Frankrijk nieuwe raketten af op Syrië en sloten zij enorme wapendeals met Saoedi-Arabië. De wapenindustrie wrijft intussen in haar handen: die verdient grof geld aan alle ellende. Winst is belangrijker dan mensenlevens. Wij zeggen: Permanente oorlog? Niet in mijn naam!

Steun ons protest door je gegevens achter te laten op stopdebommen.nl en sluit je aan bij de beweging die een vuist maakt

tegen de enorme macht van de internationale wapenindustrie en de continue westerse militaire interventies in het Midden-Oosten.