Nieuws / 29 januari '20 / Landelijk

ROOD weekend 2020 een succes!

25 en 26 januari zijn de nieuwe leden van ROOD samengekomen in Utrecht voor het jaarlijkse ROOD-weekend om met elkaar kennis te maken, scholingen te volgen en het gezellig te hebben. We begonnen het weekend met een scholing over onze ideologie. Tijdens deze scholing gingen we ook met elkaar in gesprek over onze standpunten en grondbeginselen. Een mooie start voor een inspirerend weekend.

Nadat we onze kamers hadden gevonden en een fijne lunch hadden gehad kwam Tweede Kamerlid Sandra Beckerman naar ons politiek café. Onder het genot van een drankje hadden we het over het voeren van actie, de combinatie van wonen en klimaat en klimaatstakingen. Na het diner hadden we nog een toffe pubquiz. Er werd hard gestreden voor de hoofdprijs: een ‘Live life tot he Marx’-trui. Uiteindelijk ging team 3, de Marxetiers, er met de hoofdprijs vandoor.

Op zondag hebben we het heel de dag over het voeren en winnen van een actie gehad. Marij van het SP-scholingsteam wist ons alles te vertellen over het opzetten van een actietraject en het winnen van een actie. Samen oefenden we hoe je een actieonderwerp vindt en hoe je een beweging bouwt. Na een toffe dag vertrok iedereen weer naar huis. Wil jij volgend jaar ook mee op ROOD-weekend? Word dan lid van ROOD!