Nieuws / 22 oktober '19 / Landelijk

SP-afdelingen kleuren ROOD

Zondag 20 oktober kwamen SP-afdelingen uit het land samen in De Moed voor ‘Kleur je afdeling ROOD’. Deze dag stond in het teken van het betrekken van jongeren bij onze partij en het aan de slag gaan met ROOD, de jongerenorganisatie van de SP.

‘Kleur je afdeling ROOD’ is een jaarlijks terugkerende dag, waarop SP en ROOD samen stilstaan bij de toekomst van onze beweging binnen de partij. Er werden ook dit jaar weer verschillende scholingen gegeven over de organisatie en werkwijze van ROOD, maar ook hoe SP-afdelingen dit in hun eigen gemeente kunnen toepassen. ROOD-voorzitter Arno van der Veen: ‘Er ligt een enorme uitdaging de komende tijd. Jongeren komen meer dan in voorgaande jaren in actie, voor het klimaat of tegen het schuldenstelsel. Het is aan ons deze bewegingen richting te geven, grote alternatieven aan te dragen en activisten aan ons te binden.’

Samen met SP-afdelingen werden plannen gemaakt om de komende tijd aan de slag te gaan. Wil jij ook aan de slag met ROOD, of ben je een ROOD-lid en wil je aan de slag in je afdeling? Schakel dan hulp in van het ROOD-bestuur of mail naar rood@sp.nl