Nieuws / 22 juli '19 / Landelijk

ROOD Zomerschool 2019 is begonnen!

Deze week zijn ruim 60 jongeren bij elkaar voor de ROOD Zomerschool. Het thema dit jaar is ‘beweging bouwen’. Het wordt een week vol interessante en inspirerende scholingen, en veel gezelligheid.

Zoals elk jaar starten we de week met een discussie over de staat van de vereniging, die dit jaar onder leiding stond van oud ROOD-voorzitter Merel Stoop. De tweede dag begonnen we met een scholing over onze ideologie. Daarna bespraken we met Remco Frank (PAX) hoe zij een internationale vredesbeweging bouwen met hun campagne tegen kernwapens. We sloten de dag af met een politiek café met oud-partijleider Emile Roemer. Waarin hij het onder andere had over het verplaatsen van fietsenrekken, zijn rol als burgemeester in Heerlen en hoe we de mensen in Nederland weer hoop moeten bieden.

Komende week staan er nog verschillende scholingen te wachten. Zo komt Sandra Beckerman het met ons hebben over woon- en klimaatrechtvaardigheid, en komt Sadet Karabulut ons vertellen over internationale solidariteit. Wil je volgend jaar ook mee naar Zomerschool? Meld je dan aan bij ROOD.