Nieuws / 23 mei '19 / Landelijk

ROOD viert 16-jarig bestaan

Afgelopen zaterdag vierden wij ons 16-jarig jubileum groots. Een enorm aantal nieuwe maar ook oude ROOD-leden kwamen samen in partycentrum de Moed om elkaar na een lange tijd weer te zien en om herinneringen op te halen. We keken met zijn allen terug op 16 jaar vol overwinningen, strijd en gezelligheid.

Op deze bijzondere dag kregen we felicitaties van onze kamerleden en fractievoorzitters. Maar ook werden we uit onverwachte hoek gefeliciteerd door Minister President Mark Rutte en SGP-fractievoorzitter Kees van der Staaij. We reikten onze gouden prijzen uit aan onder andere Arnout Hoekstra en Ellis Muller. 16 jaar overwinningen van ROOD werden getoond en een korte terugblik op onze ROOD-shirts 'door de jaren heen' kon zeker niet ontbreken. Ook hadden wij een moment van herdenking voor onze vriend en kameraad Ami Gest die ons onlangs heeft verlaten.

Tussen alle gezelligheid door kon je onder andere onze 'babyfabriek' bezichtigen waar foto's van alle ROOD-baby's tentoon waren gesteld. En was er de mogelijkheid om een videoboodschap achter te laten bij de babbelbox. Als cadeau kreeg iedereen nog het boekje '16 jaar ROOD' mee naar huis. Al met al was het een middag waarin we met elkaar beseften wat we samen kunnen bereiken als we samen opstaan. Wij kijken uit naar nog minimaal 16 jaar ROOD waarin we actievoeren, demonstreren en succesen boeken én vieren.