Nieuws / 13 november '19 / Landelijk

ROOD Ledenvergadering maakt plannen voor 2020 en kiest bestuursleden

Zondag 10 november kwamen ROOD-leden samen op de tweede algemene ledenvergadering van 2019 om plannen te bespreken voor het komende jaar. Ook kozen we 3 nieuwe bestuursleden: Marieke Alleman, Carlos van Eck en Lotte van der Horst. 's Middags was aandacht voor de verschillende campagne's en acties die ROOD voert.

De ledenvergadering begon met het bespreken van het jaarplan en de begroting voor 2020, wat beide met een ruime meerderheid werd aangenomen. Daarna werd gesproken over verschillende idee├źn die door leden werden aangedragen, zoals voorstellen tot wijziging van statuten, het veranderen van criteria voor een ROOD-groep of het beter betrekken van leden bij besluitvorming.

Na de lunch werden drie nieuwe bestuursleden gekozen: Marieke Alleman, Carlos van Eck en Lotte van der Horst. Helaas namen we daarbij ook afscheid van Bob Manschot, die gestopt is in het ROOD-bestuur maar we nog veel zullen tegenkomen binnen en buiten ROOD en de SP. We zijn hem heel dankbaar voor alles wat hij heeft gedaan en in de toekomst gaat doen voor onze beweging.

Vol enthousiasme gaat het vernieuwde bestuur nu samen met alle andere leden de strijd verder voeren, onder andere met campagnes tegen het schuldenstelsel, tegen de huisjesmelkers en voor internationale solidariteit! Lokaal, nationaal en internationaal! Doe jij ook mee?