Nieuws / 13 mei '19 / Landelijk

Ron Meyer inspireert tijdens nieuwe ledenavond

Op 10 mei was er een succesvolle nieuwe ledenavond van ROOD, jong in de SP. Uit het hele land waren tientallen nieuwe activisten naar Amersfoort gekomen om andere leden te leren kennen en te praten en leren over onze ideologie, activisme en het bouwen van een beweging.

De avond werd afgetrapt met een introductie over ROOD door bestuurslid Debbie van Dijk. Daarna vertelden zij samen met Diyar Jassim over wat onze ideologie is en waarom deze zo belangrijk en verbonden is met ons activisme en strijd voor concrete verandering op straat. Lokale activisten Marije van Hell en Dave van Keulen van ROOD Den Haag vertelden over hun ervaringen met actievoeren en legden ons uit hoe dat in de praktijk in zijn werk gaat. Tot slot was partijvoorzitter van de SP, Ron Meyer, bij ons aanwezig. Hij vertelde ons over hoop houden en het organiseren van solidariteit tussen mensen in tijden waarin het neoliberalisme de bovenhand heeft. Over hoe we zeggenschap dicht bij mensen moeten organiseren, en hoe het belang en de noodzaak daarvan in aanloop naar de Europese verkiezingen alleen maar meer zichtbaar is.  Achteraf leerden we elkaar beter kennen onder het genot van een drankje. De avond was meer dan geslaagd.

Wil jij ook kennismaken met ROOD en actief worden bij jou in de buurt? Stuur dan een mailtje naar rood@sp.nl en wij helpen je graag!