Nieuws / 10 oktober '19 / Landelijk

Overal actie voor compensatie voor de schuldengeneratie

Door het hele land heeft ROOD bijeenkomsten georganiseerd om ondertekenaars van de petitie voor compensatie voor de schuldengeneratie bij elkaar te krijgen om actie te gaan voeren. De petitie, die al bijna 60.000 keer getekend is, eist dat studenten die zijn gaan studeren in het schuldenstelsel een compensatie krijgen voor de gemiste basisbeurs. ROOD organiseert overal door het land lokale actiegroepen op om de petitie te laten groeien en een grote beweging te bouwen om compensatie mogelijk te maken.

ROOD-voorzitter Arno van de Veen: “Heel mooi om te zien dat jongeren door het hele land onze eis steunen en in beweging komen. Dat is ook wel nodig. Om echte verandering af te dwingen, zoals compensatie, hebben we een grote landelijke beweging nodig. Dat zie je ook bij een thema als klimaat, daar maakt druk vanuit de samenleving ook heel veel mogelijk. Voor compensatie zullen we hetzelfde moeten doen.”

Er worden door het land nog steeds bijeenkomsten georganiseerd. Onder andere in Almere, Eindhoven, Maastricht en Roermond. Wil jij bij een van deze bijeenkomsten zijn? Check waar we bij jou in de buurt langskomen en meld je aan! Wil je de petitie tekenen? Ga dan naar doemee.sp.nl/proefkonijn