Nieuws / 3 juni '19 / Landelijk

Drukbezochte ledenvergadering kiest nieuw bestuur

Zondag 2 juni vond de eerste ledenvergadering van ROOD in 2019 plaats. Ruim honderd jongeren kwamen bijeen in SP-partijkantoor ‘De Moed’ in Amersfoort om te spreken over de successen en lessen die ROOD in 2018 te bieden had. Er werd vooruit gekeken, een nieuw bestuur gekozen en afscheid genomen van het oude bestuur.

Dagvoorzitter en Tweede Kamerlid Peter Kwint leidde de leden door het programma heen. ’s Ochtends werd stilgestaan bij het jaarverslag en de jaarrekening van 2018, waarbij acties werden geëvalueerd en de ontwikkeling van ROOD werd besproken. In de middag werd vooruit gekeken naar de toekomst. Ideeën werden aangedragen over hoe ROOD vooruit kan waar flink over gediscussieerd is. Verder is er een nieuw bestuur verkozen. Daarin zijn Bastiaan Meijer en Bob Manschot nieuwe gezichten. Hans de Waard werd voor de tweede keer verkozen en Arno van der Veen zal als nieuwe voorzitter het team aanvoeren. Arno: ”Ik heb ontzettend veel zin om met dit bestuur onze lokale groepen en leden het komende jaar aan de slag te gaan. Aan de slag te gaan met radicale acties en lokaal te bouwen aan een beweging die zeggenschap en verandering af kan dwingen.”

Verder werd afscheid genomen van oud-bestuursleden Debbie van Dijk, Diyar Jassim en Floor Mertens. Ook vertrekkend voorzitter Lisa de Leeuw kreeg voor haar jarenlange tomeloze inzet een bijzonder afscheid. Zij werd vanwege al haar verdiensten door de ledenvergadering uitgeroepen tot erelid van ROOD.