Nieuws / 27 juni '18 / Landelijk

Stop het afschaffen van de dividendbelasting: teken de petitie!

Het kabinet is van plan om jaarlijks 1,6 miljard euro cadeau te doen aan buitenlandse aandeelhouders en multinationals door de dividendbelasting af te schaffen. Dat geld gaat dan naar het grootkapitaal, in plaats van naar de mensen in het land. ROOD-voorzitter Lisa de Leeuw: “Kabinet Rutte III is eigenlijk kabinet Shell 1. Maar Shell hoort niet de baas te zijn van ons land, dat zijn wij. Het wordt tijd dat de belangen van mensen weer voorop komen te staan, in plaats van die van multinationals.”

Onlangs bleek ook nog eens dat Shell al 13 jaar nauwelijks dividendbelasting betaalt en dat de Nederlandse belastingdienst hiervan op de hoogte was. De afgelopen jaren werd er fors bezuinigd op onderwijs, stegen de zorgkosten en bleven de lonen achter. Tegelijkertijd waren er geheime belastingdeals met Shell die ons ruim 7 miljard hebben gekost. “Laten we er boos over zijn, maar niet verrast. Rutte en consorten doen exact wat het economische systeem van ze vraagt. Ze volgen de wetten van het kapitalisme. Als het kapitaal erom vraagt, buigt Rutte.”

Het wordt tijd om het roer radicaal om te gooien en op te staan voor een economie die in dienst staat van mensen, in plaats van andersom. Dat begint bij het stoppen van het afschaffen van de dividendbelasting. Zij hebben nog de macht, maar wij hebben de aantallen. Samen staan we sterk! Sluit je aan bij de beweging tegen Kabinet Shell 1.

En teken hieronder de petitie tegen het afschaffen van de dividendbelasting.