Nieuws / 14 november '18 / Landelijk

Radicale aanpak voor het klimaatprobleem: Reis mee naar Brussel!

Op zondag 2 december organiseert de Klimaatcoalitie in België een grote manifestatie om aandacht te vragen voor het aanpakken van klimaatverandering. ROOD is samen met COMAC aanwezig in Brussel om het geluid van een radicale aanpak van het klimaatprobleem te laten horen.

Over een maand vindt de jaarlijkse klimaatconferentie van de Verenigde Naties plaats in Polen. Dit jaar, 3 jaar na het sluiten van het klimaatakkoord in Parijs, wordt er gekeken naar de ingezette klimaatdoelen maar ook naar de veranderende situatie door het terugtrekken van de Verenigde Staten uit het akkoord. Na 3 jaar van loze beloftes zijn de grote boosdoeners nog steeds niet aangepakt. Vervuilende multinationals gaan vrijuit, terwijl huishoudens worden gestraft met hogere energierekeningen. Daarom is het tijd voor actie. Samen met de jongerenorganisatie van de PVDA in België, COMAC, doen we mee aan de klimaatmanifestatie. De druk op de politiek moet worden opgevoerd!

Wij eisen klimaatrechtvaardigheid en vertrekken daarom 1 december al naar Brussel. Op zaterdag volgen we een programma vol met workshops en lezingen, inclusief een overnachting. Zondag 2 december laten we een radicaal links geluid horen op de demonstratie samen met COMAC. Voor de mensen die zondag naar Brussel gaan zal er een bus vanuit Nederland vertrekken. De invulling van het programma is nog niet bekend, dit volgt later. Mocht je vragen hebben, stuur dan een mail naar rood@sp.nl Meld je hier aan voor de bussen.