Nieuws / 8 februari '18 / Landelijk

Met de huifkar naar school

Jongeren in Heerlen zijn er helemaal klaar mee. De bussen naar een aantal middelbare scholen zitten zó vol, dat leerlingen te laat komen doordat ze niet op tijd uit kunnen stappen of niet meer in de bus passen. ROOD kwam in actie. Ze startten een enquête om te zien hoe groot het probleem is en regelden donderdagochtend alternatief vervoer: ze brachten Heerlense scholieren met de huifkar naar school, in plaats van in een overvolle bus!

In korte tijd haalde ROOD in Heerlen meer dan 600 enquêtes op middelbare scholen op, waaruit blijkt dat de overvolle bussen inderdaad een groot probleem zijn. Ook de middelbare scholen zelf trokken aan de bel. ROOD-lid Jeroen Hendriks: “We gaan ervoor zorgen dat dit probleem wordt opgelost. Als er na de ludieke actie van vanmorgen geen verandering komt, gaan we vervolgacties plannen. Samen met de scholieren komen we er wel!”

ROOD eist dat Arriva zorgt voor een concrete oplossing, zoals het inzetten van meer bussen. Op dit moment hebben ruim 600 studenten de enquête ingevuld. Heb jij ook last van overvolle bussen in Heerlen? Vul dan hier de enquête in.

Foto's: Rohan Nagel