Nieuws / 7 juni '18 / Landelijk

Kom naar de discussie avond 'Permanente Oorlog in het Midden-Oosten' in Pakhuis de Zwijger!

Wat zijn de resultaten van zeventien jaar westerse interventiepolitiek in het Midden-Oosten? Waarom blijven politici deze permanente oorlog steunen? Komt er ooit een einde in zicht? ROOD organiseert samen met SIB, de studievereniging van Internationale Betrekkingen in Amsterdam, een discussieavond over de permanente oorlog in het Midden-Oosten op vrijdag 15 juni in Pakhuis de Zwijger, Amsterdam.

Samen met schrijver Ludo de Brabander, journalist en filmmaker Sinan Can en ons SP-Tweede Kamerlid Sadet Karabulut gaan we met elkaar in gesprek over al deze vragen. Sinds 2001 is - met als startpunt de invasie en bezetting van Afghanistan door het Westen - een permanente oorlog gaande in het Midden-Oosten. Na Afghanistan volgde oorlog in Irak (2003), Libië (2011), opnieuw Irak en ook in Syrië (2014). In de tussentijd zijn oorlogen gestart in onder meer Jemen, Pakistan en Somalië. Onder de noemer ‘War on Terror’ is geprobeerd het terrorisme in te perken. Ook Nederland heeft steun geleverd aan deze Amerikaanse oorlogen, steun die tot op de dag van vandaag voortduurt. De avond is meteen het startschot voor een luid tegengeluid op de permanente oorlog.

Lijkt het je leuk om aanwezig te zijn? Meld je dan hier aan en deel het evenement met je vrienden! Neem ook zoveel mogelijk vrienden en geïnteresseerden mee; iedereen is welkom! De avond is gratis toegankelijk.

Wat: Discussieavond ‘Permanente oorlog in het Midden-Oosten’

Wanneer: Vrijdag 15 juni, 20:00 (19:30 inloop)

Waar: Ijzaal, Pakhuis de Zwijger (Piet Heinkade 179, Amsterdam)

Vanaf Amsterdam Centraal Station kom je bij Pakhuis de Zwijger met:

- Bus 48 richting Borneo Eiland, uitstappen Jan Schaeferbrug

- Tram 26 naar IJburg, uitstappen Kattenburgerstraat