Nieuws / 5 maart '18 / Landelijk

Kom naar één van de lokale sleepwetavonden

In aanloop naar het sleepwetreferendum organiseren ROOD en de SP vier discussieavonden in het land over de Sleepwet. De avonden zijn op 10 maart in Den Haag, op 15 maart in Utrecht, op 16 maart in Leiden en op 18 maart in Nijmegen. Met jongeren en interessante sprekers – waaronder SP-Tweede Kamerlid Ronald van Raak – gaan we in discussie over de Sleepwet en het referendum van 21 maart.

Op 21 maart mogen we stemmen over de sleepwet (de nieuwe Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten). Daarmee kan onze geheime dienst, de AIVD, straks op grote schaal informatie van mensen verzamelen die nergens van worden verdacht. Zou jij willen dat de overheid altijd kan weten met wie je belt, wat je appt of welke websites je bezoekt? Op de lokale avonden gaan we het hierover hebben, dus zorg dat je erbij bent!

Het referendum is een middel voor mensen om politici terug te fluiten als zij besluiten nemen die we helemaal niet willen. De regering weigert te luisteren naar de mening van de mensen en wil het referendum helemaal afschaffen. Maar de democratie is van ons allemaal, we moeten onze democratische rechten niet laten afpakken. Daarom is het belangrijk om op 21 maart niet alleen te stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen, maar ook over de Sleepwet.

De avonden zijn vrij toegankelijk. Klik voor meer informatie op de links in de eerste alinea.