Nieuws / 22 oktober '18 / Landelijk

Kleur je afdeling ROOD een succes!

Afgelopen zondag 21 oktober kwamen meer dan 10 SP-afdelingen samen voor de Kleur je afdeling ROOD scholing. Samen met het ROOD-bestuur werden plannen gemaakt voor de komende periode om meer jongeren te betrekken bij de partij en aan de slag te gaan met ROOD.

Vanuit het hele land waren afdelingen bijeengekomen om het te hebben over de toekomst van onze beweging binnen de partij. Er werden scholingen gegeven over hoe ROOD lokaal te werk gaat en hoe je het beste jongeren kan betrekken bij je afdeling. Onze ROOD-voorzitter Lisa de Leeuw sloot de dag af met een toespraak: 'Dertigers van nu hebben het voor het eerst slechter dan hun ouders. Om dit te veranderen moeten we als jongeren en ouderen hoop hebben én strijd leveren. Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst. Laten we die toekomst samen veroveren.'.

Wil jij als afdeling aan de slag met ROOD, of ben je ROOD-lid en wil je aan de slag in je afdeling? Schakel dan hulp in van het ROOD-bestuur of mail naar rood@sp.nl