Nieuws / 22 december '17 / Landelijk

Stuur Tihange en Doel met pensioen!

Het protest tegen pensioenfonds ABP en haar beleggingen in de verouderde en onveilig kerncentrales bij Doel en Tihange wordt steeds groter. Afgelopen nacht projecteerde ROOD op het gebouw van ABP de leus 'STUUR TIHANGE & DOEL MET PENSIOEN' om op te roepen voor de protestmars naar het ABP op 23 december.

SP-Tweede Kamerlid Sandra Beckerman: "De veiligheid van onze dorpen, steden en kinderen mag niet meer op het spel gezet worden. Al helemaal niet met ons eigen pensioengeld. Via ons pensioenfonds ABP kunnen we de druk opvoeren om de verouderde en onveilige kerncentrales gesloten te krijgen." Het ABP heeft 116 miljoen euro belegd in Engie, de eigenaar van rommelreactoren.

ROOD roept iedereen op om op 23 december naar Heerlen te komen en deel te nemen aan de protestmars. ROOD-voorzitter Lisa de Leeuw: "De pensioenfondsen luisteren niet naar de omwonenden die zich zorgen maken, niet naar de Tweede Kamer, de provincie en de gemeenten die zich uitspraken voor sluiting van de kerncentrales. Nu is dus de tijd om in actie te komen: hoe meer mensen zich aansluiten bij het protest, hoe groter de kans dat het ABP haar geld terugtrekt en de brakke centrales definitief met pensioen gaan."

ABP, haal ons pensioengeld uit onveilige kerncentrales! Mail je pensioenfonds voor het protest en sluit je aan bij de protestmars om 14:30 in Heerlen-centrum.