Nieuws / 20 mei '17 / Landelijk

ROOD met Roemer: De toekomst staat klaar

In de afgelopen verkiezingsperiode besloten honderden jongeren zich aan te sluiten bij ROOD. Daarom organiseerde ROOD op 19 mei speciaal voor hen de ROOD met Roemer avond.

Zo'n 80 jongeren die nog maar net lid zijn van ROOD en de SP kwamen speciaal naar Amersfoort om kennis te maken met SP-leider Emile Roemer, kersverse SP-Kamerleden Peter Kwint en Sandra Beckerman, maar vooral ook om elkaar te ontmoeten. In speeddate-sessies werden er verhalen, tips en allerlei idee├źn uitgewisseld over acties om samen met mensen te knokken tegen onrecht. De avond werd met muziek en een drankje afgesloten.

Emile Roemer benadrukte dat het bijzonder is dat jongeren op hun vrije avond speciaal naar Amersfoort waren afgereisd om de SP beter te leren kennen. ROOD-voorzitter Merel Stoop: "Deze jongeren zijn de toekomst van links in Nederland. We zijn super gemotiveerd om samen de strijd aan te gaan voor een sociale samenleving en een betere wereld."

Wil je ook meedoen met ROOD? Word dan lid.