Nieuws / 28 juli '17 / Landelijk

Revolutionaire zomerschool ten einde

22 tot en met 27 juli kwamen meer dan 50 ROOD-leden in de buurt van Meppel bij elkaar op Zomerschool. Het thema van de week was 'Revolutie'. De eerste dagen waren onder andere oud SP-kamerlid Manja Smits, oud-minister Jan Terlouw en SP'er en hoogleraar economie Arjo Klamer aanwezig.

Nils Müller (SP-afdelingsvoorzitter in Zutphen en Eduard van Scheltinga (medewerker van het wetenschappelijk bureau van de SP) gaven een activerende ideologie en activisme scholing. Op maandag gaven ROOD-voorzitter Lisa de Leeuw en ROOD-bestuurslid Floor Mertens een training over hoe je mensen op straat aanspreekt. Later op de dag kwam Jos D'haese van o.a. RedFox en Comac, de jongerenbewegingen van de PVDA in België vertellen over hoe hun revolutie eruit ziet. We sloten de dag met een leerzame scholing over buitenlandse revoluties van SP-kamerlid Sadet Karabulut.

Naast alle scholingen was er ook een hoop gezelligheid. De inspirerende week werd afgesloten met een debattraining, gegeven door Pim Siegers (SP-fractievoorzitter in Pekela en Jimmy Dijk (SP-fractievoorzitter in Groningen). Wil je ook een keer mee met een activiteit van ROOD? Kijk dan in onze agenda. Wil je meer foto's zien van Zomerschool? Kijk dan op onze Facebook en Instagram